СТАТУТ ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ "МОЛОДА СІЧ"

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ, ІДЕЙНІ ЗАСАДИ

1.1.Українська дитячо-юнацька організація Кривоколінського НВК – національна патріотична громадська організація, спадкоємець і продовжувач ідейних, духовних і моральних засад українських козаків, їх духовних, культурних, організаційних, військово-патріотичних традицій.

1. 2. Членом дитячої організації має бути лише той, хто готовий стати оборонцем, захисником і рятівником українського народу, української мови, розвивати українську культуру й відповідати вимогам: український козак – душа правдива, справедлива і незрадлива. Український козак – це лицар України, морально-чиста, високо духовна і матеріально незалежна людина, яка вміє панувати над собою, володіє своїми емоціями, розумом і волею, патріот України, який постійно духовно і фізично готує себе до оборони Батьківщини, свого роду та українського народу., його честі та гідності, дбає про єдність українського козацтва. І українства всього світу.

1. 3. Українське козацтво в своїй діяльності керується Конституцією України, чинним законодавством України, цим Статутом, указами Президента України, визнаними Україною нормами міжнародного права, прогресивними українськими козацькими звичаями та традиціями, які не суперечать законам України.

1. 4. Українське козацтво – унітарна, єдина у своїй цілісності громадська дитячо-юнацька організація.

1. 5. Українська дитяча організація має свою атрибутику і символіку: козацький прапор, емблеми, гімн, та інші відзнаки, а також козацькі дитячі однострої, девізи, звання, нагороди та марш, зразки яких реєструються та затверджуються в установленому законом та цим Статутом порядку.

1.6. Козацька організація створена і діє на основі добровільності, рівноправності, позапартійності її членів, самоврядування, законності, гласності, єдності інтересів для спільної організації громадянами України своїх прав і свобод.

1.7.Мовою спілкування та діловодства в організації українського козацтва є державна мова України – українська мова.

1.8. Повна офіційна назва – дитячо-юнацька організація українського козацтва Кривоколінського НВК «Молода січ».

1.9.Скорочена офіційна назва – козацька організація «Молода Січ».

1.10. Осередок керівних органів козацької організації «Молода січ» -- Кривоколінський НВК І-ІІІ ст. Тальнівського району, Черкаської області.

1.11.Осередок центральних керівних органів»Молодої Січі» -- Черкаське крайове товариство українського козацтва, Тальнівський районний будинок дітей та юнацтва.

2. МЕТА ДІЯЛЬНОСТІ

2.1.Метою діяльності козацької організації є:

- комплексне високопрофесійне організаційно-методичне забезпечення навчально-виховного поцесу дітей та юнацтва на засадах державної концепції національного виховання та її основи – української козацької педагогіки;

- виховання в учнів національної свідомості, історичної пам’яті, громадянської позиції, патріотизму, готовності захищати Батьківщину, любові до рідного краю шляхом опанування духовної спадщини українського козацтва, оволодіння прогресивними українськими звичаями та традиціями козацької нації;

- виховання фізично, інтелектуально та духовно розвиненого дитинства та юнацтва суверенної України на сформованих історією українського козацтва засадах козацького світогляду та способу життя;

- залучення дітей до краєзнавчої діяльності, поширення та пропаганди козацьких звичаїв, та традицій вивчення, охорона та відновлення пам‘яток української культури.

Відродження, утвердження і розвиток української мови і культури серед дітей, виховання поваги до рідної мови, духовної потреби в ній як джерела духовності українського народу.

3. ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ

3.1. Основними завданнями дитячої козацької організації є:

Підготовка та патріотичне виховання нового покоління в дусі українського козацького лицарства, української національної ідеї, відданості рідному українському народові та українській Землі-Матері.

Розвиток дошкільного та родинно-шкільного виховання, яке ґрунтується на високому статусі батьківської і материнської козацької педагогіки та родинних, духовних, релігійно-моральних та загальнонаціональних цінностях.

Впровадження в школі форм і методів учнівського самоврядування, заснованих на формах та методах самоврядування та демократії «Молодої Січі» та осередку українського козацтва, зокрема «Козацької республіки».

Реалізація виховного та державотворчого потенціалу української козацької педагогіки, дослідження, вивчення та впровадження у виховний процес:

- складових української козацької педагогіки – національної психології, характеру, світогляду, правосвідомості та моралі;

- провідних ідей в національній системі освіти і виховання козаків – свобода і незалежність України, суверенність особистості, народовладдя;

- виховних козацьких традицій як основ системи виховання в козацькій педагогіці;

- народних традицій, звичаїв та обрядів;

- фольклорного виховання: пісні, думи, легенди, перекази, прислів’я приказки про козаків, їх героїчну боротьбу; різних видів мистецтва: декоративно-вжиткове, музичне, танцювальне, вишивання.

Дослідження, розвиток та впровадження ступенів системи козацького виховання:

- дошкільного родинного виховання( особливо роль батька, який загартовував дітей, формував у них лицарську честь і гідність, готував до життєвих труднощів;

- родинно-шкільного виховання, яке ґрунтується на цінностях родинних, національних, духовних, релігійно моральних, загальнонаціональних.

4. НАПРЯМКИ ТА ФОРМИ ДІЯЛЬНОСТІ

4.1. а) Поширення знань серед учнів про козацький національно-визвольних рух, про заслуги козаків у боротьбі з чужоземними загарбниками. Вивчення матеріалів: фольклорних джерел; історичних документів (козацьких літописів); наукових праць про героїку козаччини М. Костомарова, В.Антоновича, М. Аркаса,Д.Яворницького та ін.

б) Дослідження кожним юним та молодим козаком, гуртами, загонами славної історії українського козацтва – від його зародження до зміцнення в епоху П.Сагайдачного, Б.Хмельницького, І.Мазепи.

Вивчення героїчного життя, подвижницької діяльності, високого мистецтва керівників повстань отаманів: С.Наливайко, І. Сірко, Т.Федоровича, І.Богуна, М.Кривоноса, І.Мазепи, П.Орлика, П.Полуботка, П.Калнишевського,І.Гонти, М.Залізняка та ін. Складання конкретної програми вивчення козацького визвольного руху, козацького краєзнавства. Туризму та екскурсій козацькими

шляхами, пошуком козацьких могил та цвинтарів, їх упорядкування, встановлення пам’ятних знаків, вивчення козацькою молоддю козацьких родоводів під гаслом «Шукай, козак, свій родовід!».

в) Дослідження і практичне відродження військово-спортивного мистецтва наших пращурів: верхова їзда, стрільба з лука, володіння списом, шаблею, іншими видами козацької зброї, подолання природній перешкод, кермування човном під веслами та вітрилами, різні види боротьби та протиборства, в тому числі бойовий гопак.
г) Відродження козацьких мистецьких традицій: кобзарства, лірництва, гуртового співу, танцю, дотепного влучного слова, різьбярства, художнього розпису, художньої вишивки, іконопису.

5. ЧЛЕНСТВО. ПРАВА І ОБОВЯЗКИ ЧЛЕНІВ

5.1. Українським козаком може стати лише той, хто готовий стати оборонцем, захисником і рятівником українського народу,української мови,розвивати культуру і відповідає вимогам: український козак – душа правдива, справедлива і незрадлива.

5.2. До українського козацтва приймають за козацьким Звичаєм на раді козацької організації згідно письмової заяви.

5.3. Українські козаки за віком поділяються на такі ступені козацького росту:

для юнаків: для дівчат:

до 6 років – козаченята; лелінята.

до 10 років – козачата; лелі.

до 14 років – джури; дани.

до 18 років – молоді козаки; берегині (дійсні козаки (козачки) члени українського козацтва.

Прийом до козачат здійснюється з 6-ти років за згодою батьків. Всі прийоми і переходи від козачат, як першої ступені козацького росту, до дійсних козаків (членів) українського козацтва здійснюється урочисто з відповідними посвятами та традиційними козацькими звичаями.

5.4. Козачатам, джурам та молодим козакам видається грамота і відповідний кожному ступеню козацького росту нагрудний знак, а дійсному козаку – Реєстрова грамота, відповідний знак.

5.5. Козачата, джури, молоді козаки українського козацтва як члени Січі мають обов’язки:

- визнавати Статут та Програму Січі і діяти відповідно до їх засад;

- пройти повний курс козацького вишколу;

- скласти козацьку присягу;

- вивчати, знати, оволодівати і в житті непохитно виконувати Кодекс лицарської честі, Кодекс лицарської звитяги та Заповіді милосердя українського козацтва;

- дотримуватись національних і загальнолюдських норм поведінки.

5.6. Члени козацької організації мають права:

- обирати й бути обраними в керівні органи «Молодої січі»;

- право вільного вибору первинного осередку у відповідності до своїх нахилів та статі, віку інших членів;

- брати участь у роботі організації «Молода січ»;

- висловлювати свою думку та вносити пропозиції;

- право апелювати до організації;

- право на захист інтересів з боку організації;

- право висловлювати свою думку щодо всіх напрямків діяльності своєї організації;

- до козачат, джур, молодих козаків, які порушили Закон, застосовують стягнення: обговорення на зборі шкільної ради, загону, зауваження,догану або попередження і, як крайній засіб, виключення з організації.

5.7. Згідно звичаям українського козацтва, жінка козака, коли козак воював за волю народу, не тільки виховувала своїх козацьких дітей, але при необхідності хоробро ставала на захист із зброєю в руках і сама була для дітей прикладом мужності і сміливості. Це була Козацька Мати героїчної доби українського козацтва. Згідно звичаям українського козацтва вчителька в козацькій організації виконує свої почесні обов’язки Козацької Матері, являється повноправним членом організації, має всі права і обов’язки члена організації і може бути обрана в керівні органи організації будь-якого рівня.

6.СТРУКТУРА ТА ОРГАНИ УПРАВЛІННЯ

6.1. Організація «Молода Січ» створюється за виробничо-територіальним принципом і складається з первинних козацьких товариств – класних загонів.

6.2. Первинне козацьке товариство створюється за місцем навчання членів Січі і є формою впровадження учнівського самоврядування з використанням структури Січі Українського козацтва, зокрема, в формі Козацької республіки.

Структурними підрозділами Козацької республіки є: Велика козацька рада, членами якої є учні, вчителі, дирекція школи, батьки, наставники, козаки. Це загальношкільні батьківські збори, це те велике козацьке коло, на якому кожен має слово і на якому обирають старшину Козацької республіки і приймають доленосні рішення, за козацьким звичаєм добре підготовлені та відредаговані.

Загони в кожному класі. Кожен загін обирає отамана, писаря, прапороносця,кашовара і має свій прапор, назву, девіз, пісню і почесного батька-гетьмана Українського козацтва, історію якого козачата вивчають особливо досконало.

Козацька республіка має свій Статут, Принципи, Закони-кодекси лицарської честі Українського козацтва, клятву вступаючого в Козацьку республіку та обов’язки козацької старшини.

6.3. Рада організації керує роботою козацьких класних загонів, проводить вибори й навчання козацького активу, дає рекомендації для вступу до Українського козацтва, готує і проводить огляди-змагання, загальні збори й лінійки, конкурси і рейди, зльоти і свята, недільники, походи, екскурсії.

7. КОШТИ

7.1. Кошти шкільної організації складаються з: пожертвувань членів українського козацтва, інших добровільних пожертвувань, заповітів та внесків приватних осіб, установ, підприємств, організацій.

7.2. Організація використовує кошти на проведення заходів, передбачених цим Статутом.

7.3. Кожна з посадових осіб організації, що тримала у розпорядженні певні кошти, несе відповідальність за їх використання.

7.4. Дитяча організація не має на меті отримання прибутку від своєї діяльності. ЇЇ кошти використовуються для здійснення власної статутної діяльності, забезпечення організаційно-господарських потреб.

7.5. Козацька організація веде оперативний бухгалтерський облік і звітується у встановленому законодавством України порядку.

8. ПРАВОВИЙ СТАТУС

8.1. Про всі зміни і доповнення, внесені до Статуту, організація повідомляє орган державної реєстрації в установленому законодавством порядку.

8.2. Козацька організація керується у своїй діяльності Конституцією України, цим Статутом, Положеннями та іншими нормативно-розпорядчими актами Українського козацтва.

9. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ

9.1. Припинення діяльності організації відбувається внаслідок його реорганізації або ліквідації.

9.2. Реорганізація козацької організації відбувається за рішенням Великої Ради, якщо за це проголосувало не менше двох третин делегатів.

9.3. Кошти, які залишились після ліквідації організації, передаються іншій неприбутковій громадській організації подібного виду.

/Files/images/Молода Січ 276.jpg

ПРОГРАМА ВИХОВАННЯ ДЛЯ ЮНАКІВ І БЕРЕГИНЬ

I. “МІЙ РІДНИЙ КРАЙ”

Вивчення історії рідного краю.

Знайомство з рідним селом, містом, екскурсії по селу, місту, де мешкаєш, вивчення історії виникнення села, міста, його перших років існування; пошукова робота шляхом зустрічей з людьми похилого віку своєї місцевості, їхні розповіді про минуле місцевості, де ти живеш: по можливості – збирання старовинних речей побуту, вишивок, костюмів різних регіонів України, писанок тощо.

Вивчення історії району, області, знайомство з найяскравішими сторінками їхнього розвитку, звернути особливу увагу на висвітлення так званих “білих плям історії” (доля України в складі Московської імперії, боротьба за національну незалежність українців в ХVІІ ст., колективізація, голодомори, фізичний і духовний терори Московської імперії проти українського народу, участь земляків у Другій світовій війні, національно-визвольні змагання в післявоєнний період).

Видатні земляки рідного краю (політичні та військові діячі, письменники, інженери, педагоги, підприємці та інші), їх місце та роль у розвитку рідного краю, всієї України, внесок у світову науку, культуру, мистецтво, економіку.

Матеріали історії рідного краю, Батьківщини розміщуються в школі

Програма для хлопчиків

(за бажанням і для дівчаток)

II. “ГЕЙ ВИ, ХЛОПЦІ, СЛАВНІ ЗАПОРОЖЦІ”

Вивчення історії Запорозького козацтва.

Вивчення історії, місць розташування запорозьких Січей, побуту козаків. Добре вивчити, зрозуміти і усвідомити саме поняття “КОЗАК” та чітко засвоїти його морально- психологічну суть. Зрозуміти роль та значення козацького побратимства. Знайомство і вивчення кодексів лицарської звитяги та лицарської честі. Ознайомлення з першоджерелами і вивчення історичної літератури про запорозьких козаків; про їхні визвольні походи та переможні битви за незалежність України і волю Українського народу, про гетьманів України і їхню роль в обороні незалежності і державотворенні України; збирання прислів’їв та приказок про козаків; зустрічі з старожилами району, що пам’ятають народні думи, звичаї, прикмети, пов’язані з життям козацтва, збирання старовинних легенд своєї місцевості. Вивчення історії місцевих товариств (осередків) Українського козацтва.

III. ДУХОВНІ ЦІННОСТІ ЗАПОРОЗЬКИХ КОЗАКІВ.

Піднесення на належно високий рівень культу Батька і Матері, Бабусі і Дідуся, Роду і Народу. Слід наголосити, що в Україні діти завжди зверталися до батьків тільки на ВИ. Шляхом бесіди, зустрічей з батьками виховувати у дітей поняття, що Батько – захисник сім’ї, роду, творець історії, державності. Використовуючи козацький фольклор, де батько для дитини - високий і незаперечний взірець стійкості, мужності і відваги, виховувати в дітей на конкретних прикладах поняття рівноправності в сім’ї чоловіка і жінки, прищеплювати любов і повагу до матері, як берегині роду свого. Обов’язково вивчити свій родовід, чим уславлений рід, його таланти, звичаї. Можливе проведення родинних свят : “З бабусиної скрині”, “Роде наш красний” та ін. Значення християнської віри для козаків. Бог оберігає незалежну Україну, надає їй духовних сил у боротьбі з ворогами. Ознайомити дітей з найпоширенішими молитвами козаків. Покрова Пресвятої Богородиці – найвизначніше свято запорозьких козаків. 14 жовтня – День Українського козацтва.

Розвивати духовність на основі національних свят і участі в них дітей – козачат, джур козацьких і молодих козаків.

IV. “КОЗАЦЬКОМУ РОДУ НЕМА ПЕРЕВОДУ”

Відродження військово-спортивного мистецтва

Українського козацтва.

У процесі бесід, розповідей, екскурсів до музеїв та походів виховувати в дітей кращі риси козаків: вірність і відданість аж до саможертовності Вітчизні, Матері, Народу; незламної дружби, нехтування небезпекою; відстоювання своєї волі, свободи народу.

На основі конкретних прикладів з життя козаків спонукати дітей до прагнення розвивати в собі багатирську силу і дух, міцний фізичний гарт. Проводити загартовування організму (загартовувати організм): плавання (і під водою з очеретиною), обмивання холодною водою, влітку спання просто неба; вивчення народної медицини та можливість застосовування її на практиці (лікування народними методами кашлю, нежитю, кровотеч, неглибоких ран, укусів змій тощо).

Вивчення і практичне відновлення народних ігор та забав, де мірялися силою, опанування мистецтвом верхової їзди та єдиноборств. “Гопак”, як один із найпоширеніших національних видів єдиноборства, покликаний піднести бойовитість духу, віру в свої сили, порив до життя, зокрема, прийоми “повзунці”, “голубці”, “тинки”, “пістоль”, “розніжка”, “шулик”, і забезпечити фізичний розвиток і загартування тіла.

Знайомство і вивчення основних форм боротьби козаків “гойдак” (розвідники пластуни), “спас” (оборонний характер), навкулачки, на ременях, на палицях. Проведення в ігровій формі ранків “Котилася торба”, де знайомити учнів з найкращими народними іграми. Організувати і регулярно проводити огляди якості військово-спортивного вишколу козаків в осередках, на першість населених пунктів, районів тощо.

V. “КОЗАЦЬКИМИ СТЕЖКАМИ”

Туристична краєзнавча робота.

Вивчення природи рідного краю. Проведення піших, кінних та на технічних засобах походів по навколишній місцевості з метою ознайомлення з цікавими, пов’язаними з історією запорозького (Українського) козацтва, місцями. Готувати себе переборювати труднощі, оволодівати туристичною майстерністю. Проводити походи по місцях, пов’язаних з козацькою славою свого району, області, України. Складати щоденники, вести нотатки, можливо літописи на основі зустрічей з цікавими людьми. Провести походи в природу: “До козацького кулешу”, де бажані козацькі забави, змагання з традиційних видів фізичної культури, а також пісні, танці, козацьке вогнище.

Відновлювати традиційно український напрямок господарювання і фізичного самовдосконалення - конярство і кінний спорт, верхова їзда якого у далекому минулому започаткована нашими предками. Відновлювати і розвивати кінні туристичні маршрути в кожному регіоні України.

V1. ВІД КОЗАЦЬКИХ ЗАБАВ ДО ОЛІМПІЙСЬКИХ ВЕРШИН.

Постійно і цілеспрямовано працювати над вдосконаленням свого фізичного розвитку, обов’язково бути членом двох секцій фізичної культури та спорту (одна з них - технічного спрямування), оволодіти всім обсягом програмних вимог з фізичного виховання козачат, джур козацьких і молодих козаків як Захисників Батьківщини.

З легкої атлетики: навчатися метати на відстань і в ціль м’яч, гранату, спис, диск; стріляти з лука, вогнепальної та пневматичної зброї, стрибати в довжину, виконувати нормативи: підтягування на перекладині та віджимання на паралельних брусах; бігу на 100, 1000 м, кросу на 3000 м, маршу-кидку на 5000 м, човникового бігу 10 х 10 м, комплексної силової вправи.

З гімнастики уміти виконувати вправи:

- на турніку (поперечині, окремо і в комбінаціях): підйом перевертанням; підйом силою; підйом зачепом; підйом розгином; оборот назад торкаючись; мах дугою; зіскок дугою; зіскок на масі назад;

- на паралельних брусах (окремо і в комбінаціях): згинання і розгинання рук в упорі статично і в розмахуванні; підйом розгином; стійка на плечах; зіскок з кінців ноги нарізно; зіскок боком та на масі вперед зіскок вправо (вліво) з поворотом наліво (направо) кругом;

- комплексну силову вправу;

- стрибки через гімнастичного козла та коня в ширину і в довжину;

- лазити по вертикальній жердині (голоблі) і вірьовці за допомогою і без допомоги ніг.

Уміти їздити (“триматись реп’яхом”) верхи на коні, плавати, ходити на лижах, керувати мотоциклом і автомобілем.

А також інші вправи із сучасних олімпійських видів фізичної культури та спорту, що сприяють вихованню у козацької молоді сміливості, спритності, кмітливості, сили, силової та швидкісної витривалості.

V11. ВІДМІННИМ НАВЧАННЯМ, ПІДГОТОВКОЮ ДО ЗАХИСТУ БАТЬКІВЩИНИ ПРОДОВЖИМО ПОДВИГ БАТЬКІВ

Козацька військово-спортивна патріотична гра “ДЖУРА” передбачає щотижневі військово-патріотичні заходи, військово-спортивні тренування, заняття за змістом Програми допризовної підготовки молоді; змагання, естафети, конкурси, вікторини, олімпіади, операції, десанти, походи до місць славного минулого і сьогодення Українського народу.

Допризовна підготовка молоді за змістом і обсягом навчання повинна забезпечити достатньо високий рівень військового вишколу Захисників Батьківщини, враховуючи те, що значна їх кількість не зможе пройти курс кадрової служби в Збройних Силах України і в умовах певної ситуації збройного конфлікту візьме зброю і стане до лав Захисників Батьківщини з тим рівнем військової підготовки, який вона здобуде в навчальному закладі загальної або професійно-технічної освіти.

Метою заходів цього розділу для кожного козака є:

З розділу Збройні Сили України: Поглиблення знань історії України та її Війська, героїчного минулого Українського народу, його боротьби за свободу і незалежність своєї Батьківщини – славних перемог Запорожців над військами Оттоманської імперії, польської шляхти, Московського царства та інших. Продовжити ознайомлення із складом, структурою і призначенням Збройних Сил України на сучасному етапі. Виховувати в собі глибокі національні почуття патріотизму, любові до Батьківщини та до її Збройних Сил, готовності до бездоганного виконання військового обов’язку, дисциплінованості і особистої відповідальності за захист своєї Батьківщини, України.

З тактичної підготовки: Поглибити знання основ бойових дій стрілецького відділення та обов’язків солдата в бою; закріпити практичні навички щодо виконання дій солдата в наступальному бою, в обороні та в розвідці; продовжити ознайомлення з прийомами боротьби з танками і веденням вогню із автомата по літакам і вертолітам противника. Виховувати в собі мужність, відчуття побратимства та колективізму, готовність до взаємодопомоги, виконання поставленого бойового завдання.

З вогневої підготовки: Поглибити знання бойових властивостей та матеріальної частини стрілецької зброї та ручних гранат; закріпити практичні навички в діях щодо виконання прийомів і правил стрільби зі стрілецької зброї та метанні ручних гранат. Виховувати в собі впевненість в бойових якостях вітчизняної зброї і усвідомлення необхідності майстерного володіння нею.

Із статутів Збройних Сил України: Поглибити знання вимог військової дисципліни, правил військової ввічливості, обов’язків солдата, днювального та вартового; закріпити навички при звертанні до старших (начальників), в діях при виконанні розпоряджень та віддаванні військової честі; продовжити ознайомлення з загальними обов’язками військовослужбовців, задачами внутрішньої та вартової служби; виховувати в собі любов до Збройних Сил України, готовність до бездоганного виконання наказів командирів і начальників, високу дисциплінованість і справність.

Із стройової підготовки: Поглибити знання елементів строю, обов’язків та порядку дій солдата перед шикуванням та в строю; закріпити практичні навички виконання команд в строю і окремих стройових прийомів без зброї; продовжити ознайомлення з порядком виконання стройових прийомів зі зброєю; виховувати в собі організованість, дисциплінованість, підтягнутість, охайність, відчуття колективізму, побратимства і взаємодопомоги.

З воєнної топографії: Закріпити знання та практичні навички орієнтування та визначення свого місця знаходження в різних умовах пори року, доби, погоди і на незнайомій місцевості; виховувати в собі ініціативність, кмітливість, витриманість і самовладання, готовність до самостійних дій.

З цивільної оборони : Поглибити знання факторів ураження аварій, катастроф, стихійного лиха, зброї масового знищення людей, способів та засобів захисту від них; закріпити практичні навички щодо використання засобів колективного та індивідуального захисту, приладів радіаційної, хімічної розвідки і дозиметричного контролю, виготовлення простих засобів захисту органів дихання , проведення часткової санітарної обробки людей; виховувати в собі високі морально-психологічні якості, впевненість в ефективності заходів цивільної оборони, надійності засобів захисту від зброї масового ураження , високу організованість, дисциплінованість, готовність виконувати обов’язки з цивільної оборони в складних умовах обстановки.

З медично-санітарної підготовки: Поглибити знання основ організації медичної служби цивільної оборони і її основних завдань, обов’язків санітарних дружин, змісту першої долікарської допомоги у вогнищах масового ураження і правил виконання процедур по догляду за хворими; закріпити практичні навички щодо надання першої долікарської допомоги при травмах, опіках, нещасних випадках, ураженнях отруйними речовинами і радіаційних опроміненнях, при заходах профілактики інфекційних захворювань і догляду за хворими; виховувати в собі патріотизм, гуманне відношення до хворих, прагнення оволодіти медичними знаннями, свідомо виконувати свій благородний обов’язок по наданню допомоги ураженим і хворим.

З фізичної підготовки: Домагатися відмінного (12-бального) рівня фізичної підготовки в обсязі вимог програми фізичного виховання в навчально-виховному закладі та розділу VІ цієї програми; впевнено виконувати прийоми подолання комбінованих військово-спортивних смуг перешкод, туристичних естафет, перешкод під час марш-кидків, тактичних ігор на місцевості і туристичних походів, бути фізично готовим до військової служби, до захисту Батьківщини; обов’язково брати участь у роботі гуртків військово-прикладних видів фізичної культури і спорту; виховувати в собі мужність, силу волі, витривалість, спритність, моторність, морально-психологічну стійкість, здібність і готовність витримувати великі фізичні навантаження.

З військово-прикладної, технічної підготовки: Оволодіти навичками по одному із технічних і військово-прикладних видів спорту (автомобільний, мотоциклетний, планерний, парашутний, модельний, водо-моторний і радіоспорт, воєнно-прикладні багатобор’я та інші); виховувати в собі любов до знань, техніки і праці, сміливість, відвагу, фізичну витривалість.

VІІІ. “СЛАВА КОЗАЦЬКА НЕ ВМРЕ, НЕ ЗАГИНЕ...”

Відродження народних мистецьких традицій.

Збирати старовинні легенди своєї місцевості, вивчати історію виникнення обрядів і свят кожної пори року: колядки, щедрівки, зажинки, обжинки, свято першої борозни та інші.

Знайомство з історією та вивчення козацької та української народної пісні, збирання пісенних матеріалів своєї місцевості.

Брати участь в народних святах: Андрія, Різдв’яні свята, Ой на Івана Купала, Калиновий цвіт та інші.

Організувати дитячі фольклорні вертепи, драматичні гуртки, колективи по вивченню і виконанню козацької пісні та танцю, української народної пісні та танцю. Відновити вечорниці та виступи козацьких музичних та хорових колективів в неділю та святкові дні в місцях масового відпочинку громадян населених пунктів.

ПРОГРАМА ДЛЯ ДІВЧАТОК

I. “ХАТА МОЯ, БІЛА ХАТА”.

Мати – берегиня роду свого. Зустрічі – бесіди зі своїми бабусями, сусідами, де дізнаватися про роль жінки у сім’ї; збирання фольклорних матеріалів про сімейні свята та відновлення цих старовинних чудових обрядів: сватання, весілля, підготовка, яка передувала цим традиційним українським обрядам; родини, христини тощо. Збирання матеріалів старовини, побутових, зокрема вишивки, гаптування, костюмів та ін., по можливості створити кімнату-музей МАТЕРІ.

II.” РІДНА МАТИ МОЯ, ТИ НОЧЕЙ НЕ ДОСПАЛА...”

Пісні моєї мами

Знайомство і розучування колискових пісень. Підготувати і провести ранок (вечір) “Пісня моя колискова”, “Бабусині казки”; зустрічі з місцевими цікавими жінками району, міста, села; збирання з їх розповідей цікавих матеріалів-оповідей, казок, легенд; “Нічого кращого не має, як тая мати молодая...” – збір матеріалів, вечори, ранки тощо. Вивчення українських народних пісень, що співають у рідному селі, районі, складання невеличких збірок “Пісні мого краю”.

III. “ОЙ У ЛУЗІ ЧЕРВОНА КАЛИНА...”

Знайомство дівчаток з найпоширенішими в Україні з давніх-давен рослинами – символами України: калиною, вербою, тополею, мальвами, соняшниками. Відтворення в природі українського озеленення: вдома, біля школи, в парку, на вулиці, по можливості насадження алей над водою з оберег нашої духовної спадщини. Підготовка і проведення ранків (вечорів) “Тут земля мила, де мати родила”.

1V. ”І НА ТІМ РУШНИЧКОВІ ...”

Навчання жіночої майстерності.

Моя перша вчителька; перейняти ту майстерність, якою володіють мама, бабуся і навчити подруг вишивати, гаптувати, плести. Шляхом гурткової роботи навчати дівчаток декоративно-ужитковій майстерності, аранжуванню, українській кулінарії, музичному та танцювальному мистецтву. Створити клуби дівчаток “Господарочка”, де за спеціальними програмами передбачати можливість навчання дівчаток жіночої майстерності. Залучати до роботи з дівчатками народних умільців, майстрів лозоплетіння, розпису, писанки тощо. Народна кулінарія, збирання традиційних рецептів народної кулінарії та приготування окремих забутих страв, випічки хліба тощо.

V. «ДО ГЛИБИН НАРОДНОЇ МЕДИЦИНИ».

Знайомити дівчаток з таємницями народної медицини, створити ділянки лікарських рослин в саду, в парку, біля школи, своєї оселі, збирати і здавати лікарські рослини, збирати легенди, казки про лікарські рослини та їх цілющі якості. Навчити за допомогою лікарських трав, що ростуть в місцевості де проживають діти, лікувати захворювання, вміти надавати допомогу, по необхідності за допомогою лікарських трав. Проводити зустрічі з місцевими фітотерапевтами (в народі – знахарками). Збирати рецепти народної медицини, по можливості створити рукописну книгу рецептів: “Бабуся радить”.

Кiлькiсть переглядiв: 824