МЕТА СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ:

■створити сприятливі умови для розвитку і соціалізації особистості учня;

■координувати та регулювати впливи педагогів, батьків, учнівського колективу, соціуму на дитину;

■ організувати навчально-виховний процес на основі сучасних психолого-педагогічних теорій виховання й розвитку учнів

НАПРЯМКИ РОБОТИ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ КРИВОКОЛІНСЬКОГО НВК

■Діагностика

■Консультації

■ Корекція

■Захисна робота

■Профілактика і просвіта

■Зв’язки з громадськістю

І. ДІАГНОСТИКА

Мета: Оцінити психологію поведінки дитини і педагога у системі освіти, дати кваліфіковану психологічну характеристику, опираючись на дані психологічних досліджень.

■ З учнями:

- щорічні соціометричні дослідження;

- діагностика схильності учнів до вживання цигарок, алкоголю, наркотичних речовин та антисоціальною поведінкою (5 -11 класи; опитувальники, анкети);

- виявлення обдарованих дітей за методиками Векслера, Амтхауера, комплексної діагностики;

- діагностика професійної спрямованості та природних здібностей учнів 8 – 11 класів (опитувальники, тести, анкети);

- діагностика майбутніх першокласників (програма обстеження Гільбуха, Коробко, Кондратенко);

- індивідуальні обстеження дітей групи ризику (проективні методики);

- визначення рівня готовності 4 класу до навчання в середній школі;

- діагностика тривожності учнів 5, 10 класів, визначення їх рівня адаптованості;

- визначення рівня адаптації учнів 1 класу.

■З вчителями:

- діагностика моделі педагогічного спілкування;

- діагностика комунікативної діяльності педагога;

- комплексне психологічне дослідження особистості вчителя (методика «Пізнай свій характер», тест Гуменюк «Відповідальність», тест-опитувальник особистісної адаптованості А.В. Фурмана, опитувальник Айзенка, опитувальник акцентуацій Леонгарда-Шмішека, «Неіснуюча тварина», тест вольових рис, тест соціально-психологічної адаптованості, інтелектуальний потенціал)

З батьками

- методика «Як ви розумієте свою дитину»;

- визначення стилів сімейного виховання;

- опитувальник «Школа майбутнього. Школа сучасна: проблеми і здобутки»;

- опитувальник для батьків майбутніх першокласників;

- визначення темпераменту дитини

ІІ.КОНСУЛЬТАТИВНА РОБОТА

■Учні ■Батьки ■Вчителі

Мета: надати кваліфіковану пораду, рекомендацію за результатами діагностики

■ Консультативні бесіди (індивідуальні та групові) за результатами діагностування;

■ Індивідуальні консультації по питаннях:

- пропаганда здорового способу життя (діти, батьки, вчителі);

- поведінка агресивна, конфліктна, аддиктивна (батьки, вчителі);

- проблеми з навчанням (батьки, вчителі);

- мотивація навчальної діяльності (батьки, вчителі);

- обдаровані діти (батьки, вчителі);

- гіперактивні діти (батьки, вчителі);

- формування особистості в умовах неповної сім’ї (батьки);

- вікові аспекти виховання(батьки).

ІІІ. ПРОФІЛАКТИКА ТА ПРОСВІТА

Мета: попереджати небажані психологічні наслідки у розвитку дитини; озброювати педагогів, батьків, дітей знаннями, що стосуються психологічного вікового розвитку людини, здорового способу життя, формувати потребу у психологічних знаннях.

■ Робота з батьками:

- виступи на батьківських зборах;

- щомісячні засідання батьківського клубу «Родинне коло»: «Молодіжні субкультури», «Статеве виховання молоді», «Торгівля людьми», «Типи та стилі сімейного виховання», «Характер. Типи акцентуацій характеру», «Формування рівня відповідальності у дитини», «Роль власного батьківського прикладу у формуванні здорового способу життя», «Насильство. Шляхи його подолання».

■ Робота з учнями:

- пропаганда здорового способу життя (бесіди, тренінги, виступи агітбригад);

- місячник боротьби проти насильства;

- засідання ради профілактики правопорушень;

- профорієнтаційні бесіди: «Світ професій»;

- запобігання торгівлею людьми (бесіди з елементами тренінгу);

- статеве виховання молоді (бесіди з елементами тренінгу).

■Робота із вчителями

- як запобігти професійному вигоранню (бесіди);

- особливості роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;

- діти з деструктивних сімей, їх особливості;

- вчимося уникати та розв’язувати конфлікти (тренінги та рольові ігри);

- міжособистісні стосунки та їх вплив на навчальний процес (бесіди, тренінги та рольові ігри);

- пізнавальні процеси дітей різних вікових категорій (лекції);

- особливості роботи з обдарованими дітьми (круглий стіл);

- діти з делінквентною поведінкою (бесіди)

ІV. ЗВЯЗКИ З ГРОМАДСЬКІСТЮ

Мета: налагоджувати зв’язки з організаціями, сім’ями, соц.службами для надання допомоги сім’ям з питань соц.захисту

■Методичні обʹєднання

■Зустрічі з батьками (Консультативна і захисна робота)

■Зустрічі із спеціалістами по питаннях соц.захисту, медиками, міліцією

V. ЗАХИСНА РОБОТА

Мета: надавати вчасно інформацію сім’ям з питань соціального захисту здійснювати соціальний, психолого-педагогічний супровід сімей та дітей

Дитина

Школа Суспільство Сім’я

ВИДИ РОБОТИ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ

- Оформлення соціального паспорту школи;

- Супровід категорійних сімей;

- Супровід дітей з відхиленнями у поведінці, з проблемами з навчанням статусних дітей, категорійних дітей;

- Розроблення та виконання заходів спрямованих на реалізацію державних програм, указів, постанов;

- Оздоровлення дітей у пришкільному, християнському таборах відпочинку, санаторіях;

- Забезпечення безкоштовно харчуванням та підручниками;

- Залучення спонсорських коштів та використання їх як цільової допомоги малозабезпеченим сім’ям

VІ. КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНА РОБОТА

Мета:виправити недоліки, або змінити психологію та поведінку дитини шляхом впливу психолога

■ Робота з учнями:

- заняття учнів у агітбригадах;

- індивідуальна робота з дитиною, що навчається за індивідуальним планом;

- робота з дітьми, що мають низький рівень знань(тренування пам’яті, уваги, підвищення самооцінки);

- корекційна робота за результатами діагностики;

- тренінг «Світ і насильство»;

- тренінг «Скажи курінню – Ні!»;

- тренінг «Життя на роздоріжжі»;

- попередження суїцидальних нахилів;

- робота з агресивними дітьми (тренінги)

■ Робота з батьками:

- використання елементів тренінгу на класних батьківських зборах та засіданнях батьківського клубу «Родинне коло»

■ Робота із вчителями:

- психокорекцій ні ігри,їх використання на методичних об’єднаннях та педагогічних радах.

ЗДОБУТКИ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ:

■ Створення соціально-психологічної служби;

■ Впровадження сучасних психолого-педагогічних теорій в навчально-виховному процесі;

■Врахування індивідуальних здібностей при вивченні шкільних дисциплін;

■ Профілізація навчання за результатами діагностичних досліджень;

■ Впровадження елементів модульно-розвивального навчання;

■ Підвищення рівня психологічної освіти медпрацівників, батьків, учнів;

■ Пропаганда здорового способу життя;

■ Здійснення супроводу дітей і окремих сімей з метою соц.захисту;

■ Залучення додаткових спонсорських коштів та матеріальна допомога малозабезпеченим сім’ям.

■ Підвищення рівня довіри батьків до вчителів;

■ Створення батьківського клубу «Родинне коло»

НЕДОЛІКИ CОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ:

■ Недостатня зацікавленість батьків школою, власними дітьми (самоусунення від виховання);

■ Недостатній рівень довіри та поваги між батьками та вчителями, вчителями та учнями (паритетні стосунки не сформовані на належному рівні);

■ Наявність сімей, що розцінюються як неблагонадійні;

■ Покращити зв’язки з громадськістю (налагодити співпрацю з медиками, спонсорами);

■ Наявність дистанційних сімей, де опікунство не оформлене;

■ Недостатній зв’язок з батьками дітей, що під’їжджають з інших сіл.

Кiлькiсть переглядiв: 505