■створити сприятливі умови для розвитку і соціалізації особистості учня;
■координувати та регулювати впливи педагогів, батьків, учнівського колективу, соціуму на дитину;
■ організувати навчально-виховний процес на основі сучасних психолого-педагогічних теорій виховання й розвитку учнів
■Діагностика
■Консультації
■ Корекція
■Захисна робота
■Профілактика і просвіта
■Зв’язки з громадськістю
Мета: Оцінити психологію поведінки дитини і педагога у системі освіти, дати кваліфіковану психологічну характеристику, опираючись на дані психологічних досліджень.
■ З учнями:
- щорічні соціометричні дослідження;
- діагностика схильності учнів до вживання цигарок, алкоголю, наркотичних речовин та антисоціальною поведінкою (5 -11 класи; опитувальники, анкети);
- виявлення обдарованих дітей за методиками Векслера, Амтхауера, комплексної діагностики;
- діагностика професійної спрямованості та природних здібностей учнів 8 – 11 класів (опитувальники, тести, анкети);
- діагностика майбутніх першокласників (програма обстеження Гільбуха, Коробко, Кондратенко);
- індивідуальні обстеження дітей групи ризику (проективні методики);
- визначення рівня готовності 4 класу до навчання в середній школі;
- діагностика тривожності учнів 5, 10 класів, визначення їх рівня адаптованості;
- визначення рівня адаптації учнів 1 класу.
■З вчителями:
- діагностика моделі педагогічного спілкування;
- діагностика комунікативної діяльності педагога;
- комплексне психологічне дослідження особистості вчителя (методика «Пізнай свій характер», тест Гуменюк «Відповідальність», тест-опитувальник особистісної адаптованості А.В. Фурмана, опитувальник Айзенка, опитувальник акцентуацій Леонгарда-Шмішека, «Неіснуюча тварина», тест вольових рис, тест соціально-психологічної адаптованості, інтелектуальний потенціал)
■З батьками
- методика «Як ви розумієте свою дитину»;
- визначення стилів сімейного виховання;
- опитувальник «Школа майбутнього. Школа сучасна: проблеми і здобутки»;
- опитувальник для батьків майбутніх першокласників;
- визначення темпераменту дитини
■Учні ■Батьки ■Вчителі
Мета: надати кваліфіковану пораду, рекомендацію за результатами діагностики
■ Консультативні бесіди (індивідуальні та групові) за результатами діагностування;
■ Індивідуальні консультації по питаннях:
- пропаганда здорового способу життя (діти, батьки, вчителі);
- поведінка агресивна, конфліктна, аддиктивна (батьки, вчителі);
- проблеми з навчанням (батьки, вчителі);
- мотивація навчальної діяльності (батьки, вчителі);
- обдаровані діти (батьки, вчителі);
- гіперактивні діти (батьки, вчителі);
- формування особистості в умовах неповної сім’ї (батьки);
- вікові аспекти виховання(батьки).
Мета: попереджати небажані психологічні наслідки у розвитку дитини; озброювати педагогів, батьків, дітей знаннями, що стосуються психологічного вікового розвитку людини, здорового способу життя, формувати потребу у психологічних знаннях.
■ Робота з батьками:
- виступи на батьківських зборах;
- щомісячні засідання батьківського клубу «Родинне коло»: «Молодіжні субкультури», «Статеве виховання молоді», «Торгівля людьми», «Типи та стилі сімейного виховання», «Характер. Типи акцентуацій характеру», «Формування рівня відповідальності у дитини», «Роль власного батьківського прикладу у формуванні здорового способу життя», «Насильство. Шляхи його подолання».
■ Робота з учнями:
- пропаганда здорового способу життя (бесіди, тренінги, виступи агітбригад);
- місячник боротьби проти насильства;
- засідання ради профілактики правопорушень;
- профорієнтаційні бесіди: «Світ професій»;
- запобігання торгівлею людьми (бесіди з елементами тренінгу);
- статеве виховання молоді (бесіди з елементами тренінгу).
■Робота із вчителями
- як запобігти професійному вигоранню (бесіди);
- особливості роботи з дітьми з особливими освітніми потребами;
- діти з деструктивних сімей, їх особливості;
- вчимося уникати та розв’язувати конфлікти (тренінги та рольові ігри);
- міжособистісні стосунки та їх вплив на навчальний процес (бесіди, тренінги та рольові ігри);
- пізнавальні процеси дітей різних вікових категорій (лекції);
- особливості роботи з обдарованими дітьми (круглий стіл);
- діти з делінквентною поведінкою (бесіди)
Мета: налагоджувати зв’язки з організаціями, сім’ями, соц.службами для надання допомоги сім’ям з питань соц.захисту
■Методичні обʹєднання
■Зустрічі з батьками (Консультативна і захисна робота)
■Зустрічі із спеціалістами по питаннях соц.захисту, медиками, міліцією
Мета: надавати вчасно інформацію сім’ям з питань соціального захисту здійснювати соціальний, психолого-педагогічний супровід сімей та дітей
Дитина
Школа Суспільство Сім’я
- Оформлення соціального паспорту школи;
- Супровід категорійних сімей;
- Супровід дітей з відхиленнями у поведінці, з проблемами з навчанням статусних дітей, категорійних дітей;
- Розроблення та виконання заходів спрямованих на реалізацію державних програм, указів, постанов;
- Оздоровлення дітей у пришкільному, християнському таборах відпочинку, санаторіях;
- Забезпечення безкоштовно харчуванням та підручниками;
- Залучення спонсорських коштів та використання їх як цільової допомоги малозабезпеченим сім’ям
Мета:виправити недоліки, або змінити психологію та поведінку дитини шляхом впливу психолога
■ Робота з учнями:
- заняття учнів у агітбригадах;
- індивідуальна робота з дитиною, що навчається за індивідуальним планом;
- робота з дітьми, що мають низький рівень знань(тренування пам’яті, уваги, підвищення самооцінки);
- корекційна робота за результатами діагностики;
- тренінг «Світ і насильство»;
- тренінг «Скажи курінню – Ні!»;
- тренінг «Життя на роздоріжжі»;
- попередження суїцидальних нахилів;
- робота з агресивними дітьми (тренінги)
■ Робота з батьками:
- використання елементів тренінгу на класних батьківських зборах та засіданнях батьківського клубу «Родинне коло»
■ Робота із вчителями:
- психокорекцій ні ігри,їх використання на методичних об’єднаннях та педагогічних радах.
■ Створення соціально-психологічної служби;
■ Впровадження сучасних психолого-педагогічних теорій в навчально-виховному процесі;
■Врахування індивідуальних здібностей при вивченні шкільних дисциплін;
■ Профілізація навчання за результатами діагностичних досліджень;
■ Впровадження елементів модульно-розвивального навчання;
■ Підвищення рівня психологічної освіти медпрацівників, батьків, учнів;
■ Пропаганда здорового способу життя;
■ Здійснення супроводу дітей і окремих сімей з метою соц.захисту;
■ Залучення додаткових спонсорських коштів та матеріальна допомога малозабезпеченим сім’ям.
■ Підвищення рівня довіри батьків до вчителів;
■ Створення батьківського клубу «Родинне коло»
■ Недостатня зацікавленість батьків школою, власними дітьми (самоусунення від виховання);
■ Недостатній рівень довіри та поваги між батьками та вчителями, вчителями та учнями (паритетні стосунки не сформовані на належному рівні);
■ Наявність сімей, що розцінюються як неблагонадійні;
■ Покращити зв’язки з громадськістю (налагодити співпрацю з медиками, спонсорами);
■ Наявність дистанційних сімей, де опікунство не оформлене;
■ Недостатній зв’язок з батьками дітей, що під’їжджають з інших сіл.